שלום לך. יש לי שאלה שהתעוררה בי בעקבות קריאת הפרקים הראשונים בספר. (האם זהו המקום להעלות שאלות?)
בשלב זה של הקריאה, נראה שהכל מתבסס על ה"אקסיומה" : הבורא = חוק הטבע הללי – הוא כוח שכולו נתינה ואהבה.
אני יכולה לקבל את הפירוש הבורא=חוק הטבע הכללי (אם כי מרגיש קצת כמו משהו שנאמר כדי להחליק לי בגרון בקלות רבה יותר מבלי להגיד את המילה הטעונה – אלוהים. זה כמובן בסדר. אבל ברגע שבאותה נשימה מניחים שהוא גם כולו נתינה ואהבה או טוב ומיטיב, אני נתקלת בבעיה. כי אם הבורא הוא בעל תכונה ערכית כזו או אחרת, אז אני כבר לא בטוחה שאני יכולה לקרוא לו "חוק הטבע הכללי". משהו בשיפוט הערכי אל מול "ניטרליות" של חוק טבע, מתנגש לי.
כמו כן – לבורא, לפי הנקרא, יש רצון לנתינה, לכן הוא זקוק לכלי שיקבל. אם הוא אותו חוק טבע כללי, אז גם אצלו ברגע שהכלי יתמלא הוא יאבד את הרצון לתת? או שהוא מעל החוק שהוא עצמו?
תודה מראש ושבוע נהדר
שלום לך. יש לי שאלה שהתעוררה בי בעקבות קריאת הפרקים הראשונים בספר. (האם זהו המקום להעלות שאלות?)
בשלב זה של הקריאה, נראה שהכל מתבסס על ה"אקסיומה" : הבורא = חוק הטבע הללי – הוא כוח שכולו נתינה ואהבה.
אני יכולה לקבל את הפירוש הבורא=חוק הטבע הכללי (אם כי מרגיש קצת כמו משהו שנאמר כדי להחליק לי בגרון בקלות רבה יותר מבלי להגיד את המילה הטעונה – אלוהים. זה כמובן בסדר. אבל ברגע שבאותה נשימה מניחים שהוא גם כולו נתינה ואהבה או טוב ומיטיב, אני נתקלת בבעיה. כי אם הבורא הוא בעל תכונה ערכית כזו או אחרת, אז אני כבר לא בטוחה שאני יכולה לקרוא לו "חוק הטבע הכללי". משהו בשיפוט הערכי אל מול "ניטרליות" של חוק טבע, מתנגש לי.
כמו כן – לבורא, לפי הנקרא, יש רצון לנתינה, לכן הוא זקוק לכלי שיקבל. אם הוא אותו חוק טבע כללי, אז גם אצלו ברגע שהכלי יתמלא הוא יאבד את הרצון לתת? או שהוא מעל החוק שהוא עצמו?
תודה מראש ושבוע נהדר
הי, לצערי לא מצליחה לצפות בשיעורים, זקוקה לעזרתכם
שלום, אני לא מצליח להיכנס לצפות בקורס המוקלט
אודה לעזרתכם
אהרון קופלמן